4 Zaskakujące Typy Komunikacji Na Poziomie Podświadomym

Budowanie relacji jest jedną z podstawowych umiejętności w życiu człowieka.

Niewiele osób zdaje jednak sobie sprawę, że najważniejszą rzeczą jest budowanie relacji na poziomie podświadomym.

Jeżeli chcesz budować fantastyczne relacje to tym artykule poznasz „4 zaskakujące typy komunikacji na poziomie podświadomym” dzięki którym zbudujesz o wiele lepsze i trwalsze związki w życiu osobistym i biznesowym.

No to zaczynamy…

Umiejętność budowania dobrych relacji

Wykorzystujesz ją w codziennym życiu, w relacjach z obcymi, których spotykasz, ze swoimi znajomymi, rodziną oraz w swoim związku.

(POWIĄZANY ARTYKUŁ: Relacje W Związku: Jak poprawić relacje w związku? )

Dodatkowo tworzenie dobrych relacji jest fundamentem w Twoim biznesie.

Dzięki temu możesz sprzedawać co chcesz i ile chcesz oraz efektywnie komunikować się z ludźmi w taki sposób, że stworzone przez Ciebie relacje będą długotrwałe i efektywne.

Badania pokazują, że najlepsi sprzedawcy charakteryzują się właśnie tym, że potrafią wytworzyć bardzo dobrą relację ze swoim rozmówcą.

Tego da się nauczyć!

Jeżeli raz, dowiesz się jak budować świetne relacje, całe Twoje życie ulegnie zmianie. Każdy kontakt z drugim człowiekiem jest tak naprawdę procesem komunikacji i budowania dobrych relacji.

Jest to umiejętność prosta do opanowania i naprawdę zmieniająca życie na lepsze.

Nauka, która zajmuje się miedzy innymi efektywną komunikacją, nazywa się Neuro Linguistic Programin, która powstała w USA.

Psycholodzy i naukowcy zauważyli, że każda osoba sukcesu ma specyficzny schemat zachowań, który można skopiować.

Pierwsze wrażenie

Badania naukowe dowiodły, że podczas pierwszych kilku sekund w czasie spotkania ludzie wyrobią sobie opinie na temat Twojego statusu społecznego i ekonomicznego oraz poziomu Twojego sukcesu.

Podczas następnych kilku minut dodatkowo zdecydują podświadomie o Twoim poziomie inteligencji, kompetencji, wiary w siebie itp.

Zawsze musisz pamiętać, że masz tylko jedną szanse żeby zrobić dobre pierwsze wrażenie. Nasza mowa ciała wysyła jasną i czytelną wiadomość do naszego rozmówcy na poziomie podświadomym.

Twoje pierwsze wrażenie będzie miało wpływ na Twoja całą relacje z klientami przez lata i jest bardzo trudne do zmienienia.

Co mówią badania?

Badania przeprowadzone na uniwersytecie Harvard udowodniły, że pierwsze wrażenie jest generowane przez najszybszą i najbardziej prymitywną część mózgu, która pozwala nam przetrwać.

Ta właśnie cześć mózgu decydowała o tym, że nasi przodkowie przetrwali pozwalając im bardzo szybko podjąć decyzje czy jest to przyjaciel, czy wróg.

Ten sam instynkt decyduje również dziś, czy osoba odbierze Cię przyjaźnie i będzie chciała z Tobą współpracować czy też przyjmie pozycję obronną.

Jeśli zrobisz dobre pierwsze wrażenie to będzie to pozytywnie oddziaływać na resztę Twojej znajomości z daną osobą.

Jest to bardzo ważnie zwłaszcza w biznesie, ponieważ jeśli nie uda Ci się zbudować zaufania to ktoś inny podpisze kontrakt.

Podświadome budowanie więzów z rozmówcą

Dlaczego i w jaki sposób inni tak szybko decydują o tym kim jesteśmy?

Dzieje się tak ponieważ pośród wszystkich informacji, jakie do nas docierają podczas rozmowy tylko:

  • 7% stanowią słowa
  • 38% to ton głosu, natomiast…
  • aż 55% to mowa ciała!

W szkołach jesteśmy uczeni jak prawidłowo posługiwać się językiem, ale czy ktoś nas uczył czym jest mowa ciała i jak istotną rolę odgrywa ona w naszym życiu?

Mowa Ciała jako element budowania relacji

Wyobraź sobie, że będziesz miał za chwilę spotkanie z nowym znajomym czy klientem.

Jak myślisz co powinieneś zrobić i jak poprowadzić rozmowę, żeby osiągnąć cel Twojego spotkania?

Masz tylko jedną szanse, żeby osoba z którą rozmawiasz Cię polubiła i zaakceptowała.

Badania naukowe potwierdzają, że ludzie wyrabiają sobie opinie już w ciągu pierwszych sekund spotkania i dlatego jest to bardzo ważne, żeby wiedzieć co należy zrobić by ten czas dobrze wykorzystać.

Jak to zrobić?

Za chwile masz wejść do pokoju gdzie zobaczysz osobę, z która masz spotkanie. Więc wchodzisz, osoba ta siedzi na fotelu. Witasz się z nią i też siadasz.

Najlepiej zajmij miejsce po skosie albo obok, unikaj siadania frontalnie, ponieważ podświadomie często wzbudza to negatywne reakcje.

Twoim zadaniem jest zbudowanie jak najlepszej podświadomej relacji używając (na razie) tylko mowy ciała poprzez dokładne lub odwrotne naśladowanie jego ruchów (Matching and Mirroring).


Matching and Mirroring

Analizujesz to co widzisz i zaczynasz powoli naśladować mowę ciała drugiej osoby. Jeśli osoba ta siedzi prosto i opiera się plecami o fotel Ty też tak będziesz siedział.

Jeśli osoba ta będzie oddychać szybko a Ty wolno to w czasie rozmowy dobrze, żebyś zaczął oddychać szybciej i dopasował się do jej tempa. Oddychanie jest niesamowicie ważne w podświadomej akceptacji.

Chodzi o to, że kiedy widzimy kogoś podobnego do siebie to akceptujemy taką osobę

i się z nią utożsamiamy na poziomie podświadomym, a to właśnie podświadomość decyduje czy kogoś polubimy i będziemy mu ufać.

Sprawdź czy się udało!

Skąd będziesz wiedział, że połączyłeś się już podświadomie z drugą osobą? Kiedy będziesz myślał, że już zbudowałeś dobre relacje przychodzi moment na przeprowadzenie małego testu.

Jeśli relacja była poprawnie zbudowana to nasz rozmówca podświadomie będzie robił to co Ty. Czyli jeśli np. w czasie rozmowy zmienisz sposób siedzenia Twój rozmówca również go zmieni!

Jeśli zauważysz, że tak jest to gratuluje, ponieważ zbudowałeś prawdziwą relacje z druga osobą.

Im lepiej opanujesz sztukę budowania podświadomej relacji tym łatwiej i skuteczniej będziesz nawiązywał bardzo dobre relacje z innymi i osiągniesz swój cel spotkania.

Ton głosu

Kolejnym, bardzo ważnym elementem budowania dobrych relacji  jest ton głosu, który stanowi aż 38% całej komunikacji i jest jednym z najszybszych sposobów na zbudowanie podświadomej relacji.

Jest on głównym czynnikiem budowania relacji kiedy rozmawiasz przez telefon lub Skype i ma niesamowity wpływ na tok rozmowy a tym samym na rezultaty.

Czym jest ton głosu i jakie elementy zawiera?

Ton głosu składa się z kilku elementów takich jak:

– tempo – jak szybko lub wolno mówisz;

– głośność – jak głośno lub cicho mówisz;

– czystość głosu – czy jest to głos czysty czy przez nos itp;

– wysokość głosu – wysoki, średni, niski;

Im bardziej upodobnisz Twój ton głosu do głosu rozmówcy tym szybciej i efektywniej zbudujesz natychmiastową relacje na poziomie podświadomym. Ludzie, którzy się ze sobą utożsamiają bardziej się lubią i są otwarci na to co chcesz im zaproponować.

Kwestia słów

Mimo iż stanowią tylko 7% komunikacji są one istotne, ponieważ jest to jedyna droga przekazania naszej treści.

Czy zastanawiałeś się kiedyś jak to jest, że niektórzy bardzo szybko potrafią nawiązać z każdą osobą kontakt i dobre relacje a inni w ogóle tego nie potrafią?

Jest to spowodowane „systemem wewnętrznej reprezentacji”. Kluczem do sukcesu jest rozpoznanie, do którego typu komunikacji należy Twój rozmówca.

Istnieją 4 grupy komunikatorów:

– Wizualna

– Słuchowa

– Kinestetyczno – odczuciowa

– Analityczna

Grupa Wizualna

Z osobami należącymi do grupy wizualnej najłatwiej zbudujesz relację kiedy zaangażujesz podczas rozmowy ich wyobraźnie. Takim osobom możesz pokazać jakieś zdjęcia, film. Możesz też używać słów kluczy np.

  • Czy teraz widzisz jak…,
  • Możesz sobie teraz wyobrazić … ,
  • Zobacz ….

Grupa Słuchowa

Podczas rozmowy z osobami należącymi do grupy słuchowej powinieneś używać słów kluczy, które zaangażują ich zmysły słuchowe np.

  • Czy ta propozycja brzmi dla Ciebie dobrze?
  • Posłuchaj tylko pozytywnych opinii na temat…

Grupa Kinestetyczno – Odczuciowa

Osoby z grupy kinestetyczno – odczuciowej przetwarzają informacje przez odczucia. Możesz np. podczas rozmowy dać takim osobom coś do ręki, a słowa klucze w tym przypadku to np.

  • poczuj jakie ten produkt może mieć dla Ciebie rezultaty,
  • jak będziesz się czuł kiedy…,
  • weź to tylko do ręki a poczujesz jakie to wartościowe.

Grupa analityczna

Grupa analityczna lubi analizować wszystkie informacje. Takie osoby mogą podczas rozmowy np. milczeć czy prowadzić ze sobą dialog wewnętrzny. Dla takich osób istotne są wszystkie detale, wszystkie fakty.

Lubią sformułowania typu: „nawet patrząc tylko na suche fakty od razu widać, że…”. Takie osoby lubią wszelkie wykresy, tabele, jasne i logiczne argumenty.

Magiczne słowa – sztuka perswazji

Nasz umysł składa się z dwóch części: świadomej i nieświadomej. Umysł świadomy jest odpowiedzialny za nasze racjonalne myślenie natomiast umysł nieświadomy za nasze emocje, uczucia a także sprawuje kontrolę nad naszym ciałem i zmysłami oraz odgrywa istotną rolę w procesie podejmowania decyzji.

Bardzo ważne jest to, że umysł nieświadomy rozumie tylko bardzo prosty język, nie rozumie np. zaprzeczeń, nie odróżnia czasów, trybów warunkowych i tak dalej.

Dlatego pozwól, że zadam Ci pytanie. Czy też częściej mówisz “nie zapomnij … ” niż “pamiętaj o … “?

Mam dla Ciebie zadanie – NIE wyobrażaj sobie teraz dużego słonia. Nie wyobrażaj sobie dużego, różowego słonia, z czerwoną kokardką na ogonie. I co?

Słowo „NIE”

Zapewne przyznasz rację, że słowo NIE w tym przypadku, nie zadziałało i pomyślałaś o słoniu. Dlaczego?

Ponieważ nasz podświadomy umysł nie rozumie zaprzeczeń, a więc zdanie typu „Nie zapomnij o … ” interpretuje jako „zapomnij o …”.

Zastanów się czy jeżeli powiesz do kogoś “Muszę Ci coś powiedzieć, tylko się NIE denerwuj” czy to zadziała? Czy wręcz przeciwnie?

Z pewnością wypowiadasz takie zaprzeczenia dziesiątki razy dziennie. Założę się, że mówisz np.

  • uważaj nie upuść tego;
  • tylko nie zgub tego;
  • tylko nie zapomnij…
  • i tak dalej.

A co powinieneś powiedzieć?

Uważaj trzymaj to mocno, pilnuj tego, pamiętaj o…..

Dla Ciebie może nie ma różnicy, ale uwierz mi, że dla Twojej podświadomości ma to ogromne znaczenie.

Słowo „SPRÓBUJ”

Istnieją jeszcze inne słowa, które są interpretowane przez Twój umysł nieświadomy inaczej niż myślisz. Np. słowo „spróbuj”.

Kiedy powiesz np. „dzisiaj spróbuje myśleć pozytywnie”, umysł podświadomy skoncentruje się w głównej mierze na części spróbuj. Będzie po prostu próbował. Próbowanie to nie to samo, co działanie.

Niestety ludzie często popełniają ten błąd. Sam się zastanów czy przypadkiem też tak nie robisz? Czy nie mówisz „ok., spróbuje to zrobić”, „wciąż próbuje to robić, ale…”

Jeżeli Ci na czymś zależy zamiast powiedzieć spróbuj to zrobić powiedz zrób to! Zamiast „ok., podejmuje wyzwanie spróbuje pić wodę co godzinę” powiedz „ok., podejmuje to wyzwanie, pije wodę co godzinę”.

Dla naszej podświadomości ma to ogromny wpływ! Słowo spróbuj można też wykorzystać do sabotowania czyjegoś działania.

Jak? Np.

  • „zawsze możesz spróbować wymyślić coś lepszego”,
  • „niech Pan zobaczy ofertę naszej konkurencji i spróbuje znaleźć coś chociaż odrobinę korzystniejszego”,
  • „spróbuj mnie pokonać”.

5 elementów poprawienia Twoich relacji

(POWIĄZANY ARTYKUŁ: Jak stać się charyzmatyczną osobą? )

Znasz już pewnie powiedzenie “z kim przystajesz takim się stajesz”. Ale co zrobić jeżeli Twoi najbliżsi, rodzina, współlokatorzy czy znajomi w pracy są… jacy są, niekoniecznie są dla Ciebie autorytetem?

Nie możesz przecież od tak nagle zmienić pracy czy wyprowadzić się z domu. Takie relacje są przecież równie istotne. Tylko jak można o nie zadbać?

1. Fundamentem tych relacji jest Twoja INTENCJA.

Przeanalizuj krąg najbliższych Ci osób i zastanów się, co chcesz wnieść do danej relacji.  W przypadku partnera może miłość, w przypadku znajomych może otwartość.

Zadaj sobie pytanie jaką chcesz mieć interakcję z tą drugą osobą i zachowuj się tak żeby ją wytworzyć.

Przy budowaniu relacji zawsze zaczynasz od siebie, co Ty możesz wnieść do tej interakcji. Zachowując się w odpowiedni sposób osoba od razu wyczuje Twoją energię i intencje.

Bądź zmianą, którą chcesz widzieć w ludziach!

2. Pamiętaj także o STANIE TWOJEGO UMYSŁU

Pomyśl jak chcesz, aby inni Cię odbierali. Jak powinieneś się zachowywać podczas interakcji z drugą osobą, aby rozmówca widział Cię takiego jakim chcesz.

Pamiętaj, że energia bierze się głównie z Twojego umysłu. Jesteś świadomy swojego nastawienia i nawet w gorszy dzień możesz kontrolować stan w jakim jesteś.

Kiedy uśmiechniesz się do kogoś obcego na ulicy, zazwyczaj ta osoba odwzajemni uśmiech, ponieważ jesteś jak lustro w interakcjach z innymi.

3. PYTANIA

Kluczem do budowania fantastycznych relacji jest Twoje szczere zainteresowanie drugą osobą.

Możesz je stworzyć poprzez zadawanie pytań otwartych, które pozwolą otworzyć się Twojemu rozmówcy i poczuć się ważnym.

4. POCZĄTEK I KONIEC

Zazwyczaj większość ludzi zapamiętuje początek i koniec rozmowy.

Aby pozostawić po sobie dobre wrażenie nadaj rozmowie pozytywną energię na samym początku  oraz zakończ ją w wesoły, radosny sposób. Ton jaki nadasz rozmowie jest niezwykle istotny.

5. Twoja OBECNOŚĆ

Pewnie wiele razy podczas rozmowy miałeś wrażenie, że Twój rozmówca nie do końca jest obecny, nie słucha Cię uważnie. Takie zachowanie rodzi zagrożenie dla interakcji.

Ty czujesz się w tym przypadku w pewien sposób zaniedbany, lekceważony a  rozmówce odbierasz jako kogoś nie autentycznego. Zadbaj o to aby nie dopuścić do takiej sytuacji.

Ewelina Gawłowska

Cześć! Jestem trenerem rozwoju osobistego i biznesowego. Specjalizuje się w pracy z podświadomością i wysoką produktywnością. Jestem współzałożycielką platformy rozwoju osobistego i biznesowego Sukces Z Pasją

Moją misją jest prowadzenie ludzi do sukcesu oraz wydobycie ich prawdziwego potencjału. Od 2011 r. w moich szkoleniach On-Line i wydarzeniach na żywo wzięło udział kilka tysięcy osób.

POLECANE WPISY

Błędy w wyznaczaniu celów, których chcesz uniknąć!
3 najczęściej popełniane błędy przy wyznaczaniu celów, których chcesz uniknąć! Precyzyjnie skonstruowany cel sprawia, że zyskuję większą pewność na drodze[...]
3 mity na temat medytacji o których nie miałeś pojęcia
Jeśli chcesz jak naszybciej pozbyć się stresu i odblokować swój potencjał możesz od razu nabyć medytacje, które przygotowałam dla Ciebie[...]
Pozbądź się stresu w 10 minut!
Stres, czym tak właściwie jest? ,,Przecież każdy doświadcza stresu na porządku dziennym. Nie można tego uniknąć. Stres nie ma aż[...]
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>